Snö eller inte?

Ni går, idag söndag kl 07.45, ut med en klass 1 varning över Östergötland för en massa snö.
Tittar man på prognosen så ska det komma 0 mm mellan klockan 08.00 - 23.00.
Ni har så att säga garderat er. Saknas bara lite sol i prognosen.
Mvh Leif

Kommentarer

  • Hej Leif,
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Jag vet inte om du tittade på en prognospunkt i södra eller norra Östergötland.
    Varningsområdet är hela Östergötland, men läste man i varningen, så framgick det att södra Östergötland skulle bli drabbat, medan norra Östergötland fick uppehåll.
    Här i Norrköping stämde den prognosen in, det kom ingen snö.
    Önskar dig en fortsatt bra måndag.