Smog över Skåne?

Hej! Senaste veckoslutet rapporterades att smutsig luft kommit in över Sverige från Tyskland. Har det påverkat så att Skåne denna vecka haft smog?Har inte bott i Skåne på flera decennier, trodde inte det kunde vara så här grått och disigt i så många dygn. Tack på förhand med vänlig hälsningLiselott

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, hur luftmassan ser ut är avgörande för om det blir smog eller inte. Från Polen har den senaste tiden förts in luft med hög partikelhalt, så den har inte varit särdeles nyttig.