SMHI: det är kartan som gäller?

Jag läser på er hemsida att "Hösten får inte komma före den 1 augusti enligt SMHI:s definition".

OK? Vad tjänar en sådan definition till? Om verkligheten inte stämmer med er definition, då är det definitionen som gäller? Jaha. Och?

Kommentarer

  • Hej SNTJ. Det är alltid svårt med definitioner för det går inte att göra dem perfekta. Det blir alltid konstigt på något sätt. Att vi sätter daumtgränser beror på att vi inte vill att vi enligt vår definition ska "råka" få höst under våren om vädret svänger mycket fram och tillbaka. MVH Erik