Saknar 21-gradersisoterm i temperaturkartan på hemsidan

Hej,
I temperaturkartan på startsidan används en färgskala med olika färger i 6-gradersintervall. Dessutom har ni med isotermer i 3-gradersintervall för att få ökad precision i kartan, vilket jag tycker är bra. Så överlag tycker jag att informationen i kartan visas på ett bra sätt (däremot tar kartan upp alldeles för mycket bandbredd för att fungera bra om internetanslutningen inte är perfekt, men det är en annan fråga. Titta dock gärna på detta också!). Därför kan jag inte för mitt liv begripa varför det saknas en isoterm för 21 grader i kartan. Det är stor skillnad i upplevd temperatur mellan 18 och 24 grader, så den hade verkligen behövts. I övrigt tycker jag att det totala intervallet är lite väl snävt, då det bara sträcker sig mellan -24 och +24 grader. Ni går ju t.ex. ut med varningar då temperaturen går över 30 grader en längre tid, så det hade varit bra om även detta hade synts i kartan. Ett sätt att åtgärda detta vore att även visa t.ex. 27- och 30-gradersisotermer i kartan, fast i förlängningen (en senare version) skulle det nog vara lämpligt att använda ett bredare spektrum till färgskalan också.

Kommentarer

  • Hej Jonatan,
    Kul att du gillar kartorna! Snabbhet, visualisering och intervall kommer att ses över.

    Med vänlig hälsning,