Rödfärgad ” ring” runt månen

Har undrat om det verkligen stämmer att när man ser en rödfärgad ” ring ” runt månen , så blir det väderomslag ? Har sett detta flera dagar i sträck nu ( varit fullmåne!) men vädret har varit detsamma  , dvs kallt o klart
Bor utanför Uppsala
Tack o hej Anna
Anna Wallström

Kommentarer

  • Det du beskriver låter som ett så kallat kransfenomen. Det uppstår genom ljusbrytning i moln som kan då vara lite tunnare moln som drar upp framför en front. Så på det sättet skulle et kunna ligga något i det. Men det är nog en framkomligare äg att ta del av våra vanliga väderprognoser.
    Sverker Klimatolog