Regnsymbol i appen

Hej

Hur är det möjligt att ni fortfarande bara har en symbol för regn i er app oavsett om det duggregnar eller ösregnar...? Det kan jag verkligen inte förstå.

Vet att jag frågat förut för nåt år sen...

Är inte detta en uppenbar förbättring av regninformation och överblick?

Kommentarer

  • Hej Fredrik, tack för din återkoppling!

    Vi håller på för fullt med att styra om hela våran prognos-process, så att vädersymboler med nederbörsintensitet kommer att finnas tillgängligt. Samtidigt som bakomliggande system ska göra sitt, så måste våra appar uppdateras för att stödja detta, något som vi också håller på med.

    Det börjades prata om att införa detta för ett drygt år sedan, det tar tyvärr lite tid innan man får "skörda" en sådan omfattande förändring.

    Appen är i test-stadiet, så det borde synas skillnader inom en kort närtid.

    Önskar dig en fortsatt bra onsdag.
  • Hej

    Bra att ni äntligen fått in regnintensitet i form av olika symboler.
    Men... regnmolnen har blivit otydliga... dropparna har hamnat för nära den mörka kanten på molnen och blir svåra för ögat att enkelt se.

    Flytta ner dropparna ett antal pixlar och allt kommer bli mycket bättre.
    Snegla gärna på YR's symboler... klart mycket tydligare än era i detta fallet.

    /Fredrik
  • Hej Fredrik, tack för din återkoppling.
    Jag för det vidare till våra designers.
    Önskar dig en fortsatt bra onsdag!