Reflexer

Hej
Om ni vill påminn gärna  gående om reflexer.
Motivering:
Duggar det ute och det inte finns snö så är det väldigt svårt för bilisternas ögon att uppfatta alla gående som är klädda i svart( och det är alla i Stockholm).
Har denna morgon nästan kört på 2 personer nu på morgonen i Täby.

Ytterligare en förklaring kan vara att nya bilar med ledljus ger så bra vitt ljus att kontrasten blir stor för ögon som hunnit bli 50år.

Kommentarer

  • Hej Richard! Tack för tipset. Vi kollar om det kan komma med på något vis. Kanske mer en fråga som Trafikverket skulle driva?
    Leif Webbkoordinator