Radarbilden kompletteras med Nederbördstyper.

Nya radarbilden är bra. Men jag skulle i tillägg uppskatta Nederbördstyper. Regn eller snö. Viktigt. Både för vilka kläder man väljer och om man skall skall köra till någon annan plats. Är det snö så kan man starta tidigare.

Kommentarer

  • Hej!

    Alla svenska väderradarer håller på att uppgraderas, och när detta är genomfört så kommer man att kunna skilja på regn och snö. Det handlar om att de får dubbel polarisation.
  • När blir dessa uppgraderingar klara?
  • Hej,
    Anläggningen i Kiruna moderniseras nu och det är den sista av de svenska.
    När allt är klart börjar vi arbeta mer med att ta till vara på den nya tekniken som säkerligen tar några månader, därefter är det möjligt att skapa nya produkter.

    Med vänlig hälsning