Radarbild över Sydsverige och Danmark

Radarbilden fungerar på hel- och halvtimme men inte på kvartar dvs 15 min över eller 15 i hel timme. Varför?

Kommentarer

  • Hej Michael,
    Det var uppmärksamt av dig!
    För tillfället har vi lite bekymmer med att sampresentera radarn med DMI/Danmark, då deras radarbilder kommer var 10:e minut (övriga länder var 15:e minut). Det är därför Danmarks radarbilder finns med varje hel- och halvtimme. Det jobbas dock på en lösning, men när den lanseras är svårt att säga.
    Här kan du se kartbilder för de Svenska radaranläggningarna.

  • Hej,
    Hur kan jag se radarbilderna numera?
    Jag hittar inte dessa och jag har sökt på flera olika ord.
    Länken ovan är inaktuell.
  • Hej Magnus,

    Här hittar du Radar med blixt: https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/radar-blixt/q/Stockholm/2673730

    Under Visa Kartlager kan du välja Norden 15 min, Blixt 15 min eller Sverige 5 min.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst