Radarbild i appen

Har SMHI:s väderapp. i fjol fanns radar/blixt med i menyn. Var finns den nu? Det är ett mycket bra planeringsverktyg i lantbruket.

Mvh
Svante Hemberg

Kommentarer

  • Hej Svante,
    Du hittar Radar/Blixt under "Kartor", lagerväljaren är den blåa knappen nere till höger i kartan. Välj sedan antingen att titta på "Radar till prognos 1h" (den ger dig en fin övergång vid nutid till prognos) eller "Radar med blixt 5 min".
  • Då jag tittar på radarbilden på SMHI:s sida i datorn kan jag se regnet över Danmark och Sverige.
    Men när jag tittar på radarbilden i SMHI:s App syns inte nederbörden över Danmark. Varför denna skillnad undrar jag som bor i gränslandet.
    Mvh
    Michael bosatt på Ven
  • Hej Michael,

    Anledningen till att du inte ser nederbörden över Danmark i appen på ”Radar med blixt 5 min” är att denna bara visar data från svenska
    radarstationer och de täcker inte så bra mot Danmark. Om du istället kollar på ”Radar till
    prognos” i appen så är de danska radarstationerna med.

    Hälsningar

    Susanne Kundtjänst