Radar och blixt

Plötsligt har ni bytt till den ofärdiga och kassa beta versionen.

1. Default är norden 15 minuter vald, borde vara Sverige.
2. Visar Norden läget också blixtar ?
3. Byter man från Norden till Sverige får man inte senaste karta.
4. Gamla versionen kunde man se när regn respektive blixt var uppdaterade, oft var ena eller andra inte uppdaterad hur är det nu?
5 Man kan inte zooma med scrollhjulet i nya.
6. Bra med högre zoom, men den är totalt värdelös då det inte går att orientera sig på kartan, för lite orter.
7. När man uppdaterar försvnner zoom och scrollinställningen, man måste göra om allt, värdelöst.
8. Hur är intensiteten kalibrerad i förhållande till gamla, regnområdena kan se helt olika ut (vill ni ha så har jag dump fråb nya och gamla där man ser skillnaden.

Jan

Kommentarer

  • Hej Jan, tack för återkopplingen.
    Jag svarar dig på samma sätt i punktform, det blir enklast så =)
    1. Smaken är olika, andra säger Norden (för överblicken).
    2. Ja, det finns blixtar från våra Norden-grannar.
    3. När man växlar emellan Norden och Sverige får man det närmaste tidssteget från "det andra läget".
    4. Jag förstår inte vad du menar att man kunde se att det var uppdaterat, hur visualiserades det?
    5. Man kan inte skrolla för att det ställer till det vid skrollning i mobila enheter.
    6. Vi kommer att se över orternas synlighet på olika zoomnivåer framöver, det är ett häst-jobb, då varje liten ort i hela landet manuellt måste granskas.
    7. Håller med dig, borde kunna sparas i webbläsarens lokala inställningar. Tar med mig den synpunkten till ansvariga.
    8. Intensiteten med 8 nivåer är nyframtagen av våra meteorologer, för att lättare kunna anpassas till andra produkter.
    Hoppas du är nöjd med svaren, återkom gärna annars.
  • 1. Överblick ja, men norden bilden är ju gammal, senaste finns på Sverige.

    4. Under kartan stod tiden för blixt respektive nederbörd (eller om det var längst ner i kartan).

    5. Kan ni inte ha både + tecknet och tillåta hjulet på musen.
    Och varför en massa begränsningar för oss med dator, mobiler har ju egen app.

  • Hej igen,
    4. Det fanns ingen uppdaterat-tid i gamla tjänsten, utan vi visar det senaste som finns att visa (se bild).

    5. Om skrollen skulle fungera i webbläsaren på datorn, så skulle det inte gå att skrolla förbi på webbsidan i en mobil, då fastnar man där och kan inte skrolla vidare på sidan.

  • Fanns visst tid. Se clip från din bild. Kunde ibland vara att det bara fanns blixt till exempel.

  • Hej Jan,
    Ja, det är samma information som man får via den nya tidsstämpeln.

  • Hej,
    Jag ser att ni har uppdaterat Radar och Blixtar. Är det bara en tillfällighet att uppdateringen av kartan endast sker var 15:de minut? För mig och andra, med utejobb eller släktkalas, är det värdefullt att kunna få 5-minutersuppdateringar åtminstone av närområdet. Kommer det tillbaka? Jag hoppas i alla fall det.

    MVH,
    Kjell
  • Hej Kjell! Den finns kvar.

    Leif Webbkoordinator