Radar beta

Tjäna!
 Snygg den nya radar! Kanon för oss som gillar att "spå" väder själva. Det hade varit kung om ni kunde göra nått liknande med molnighet. Med satelitbilderna är det svårt att se detaljerat. Men om ni kunde utveckla typ en syntetisk/digital satelitbild med hjälp av de satelitdata som ni har tillgång till och göra en animation liknande den nya radar beta.
Mvh Gunnar

Kommentarer

  • Hej Gunnar, tack för ditt inlägg!
    Satellit-tjänsten står näst på tur, där har vi också tänkt i de tankebanorna. Jag tar med mig detta till produktägaren.
    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!
  • Hur hittar jag radarbilderna och nederbördsbilderna nu som tidigare gick att se på väderkartan? Sedan ni gjorde om er webbplats så får inte jag fram detta? När jag söker får jag inte några uppdaterade radar. Vad jag har kunnat se skulle det enligt prognosen inte regna just nu i Uppsala, men där gick jag bet.
  • Hej Magnus!
    Radar hittar du under "Väder" > "Radar och satellit" > "Radar blixt
    https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/radar-blixt
    För att få det tätaste uppdateringintervallet väljer du "kartlagret "Sverige 5 min.

    Leif Webbkoordinator