Prognoser söndagar

Jag har hela dagen försökt att få en färsk prognos, men jag får, hur jag än gör, upp en prognos utfärdad kl. 11.07. Ändå växlar jag mellan Göteborg, som jag vill ha som första-val och Bokenäs i Uddevalla kommun, som jag vill ha som favorit. Görs det inte prognoser kontinuerligt längre, som det gamla systemet visade? Dessutom, hur får jag mitt förstaval och favorit att bita fast? När jag går ur och in igen, får jag upp Stockholm av alla ställen. Man kan ju bli förbannad för mindre. Det gamla systemet var utmärkt. Man kunde snabbt växla mellan orter och prognoslängd m.m. Det nya blaffiga systemet är ju fullständigt kass! Ge åtminstone en beskrivning över hur man skall göra för att snabbt få reda på prognoser för några orter för en dag, fem dagar och tio dagar, om det går!

Kommentarer

  • Hej Hans, tack för din fråga!
    När man sparar en Startort eller en Favorit, så läggs den informationen i webbläsarens Local Storage, så att det är anpassat för dig nästa gång du går in på www.smhi.se.
    Om du inte tillåter webbläsaren att spara cookies eller local storage, så kommer inte denna service att fungera. Tillåter du webbläsaren att visa din platsinformation, så kommer du i första hand att få en prognos för din närmsta plats.

    Inom kort släpps två nya prognoser, de är förenklade för att vara mer överskådliga!
    Den ena är Startsidan BETA och den andra är 10-dygnsprognosen BETA. Vi har i dessa system ändrat på cachelagringen, så att här hoppas vi att vissa webbläsare inte ska lagra gamla prognoser, och att senaste prognosen alltid ska synas!