Naturfenomen

Fick tips från en vän om en artikel Ystads Allehanda....som beskriver ett fenomen i Kivik, isvulkaner”. Enligt Weine Josefsson, meteorolog på SMHI, har han inte sett detta tidigare.
– Jag skickade bilden till kollegor, men ingen annan hade heller sett något liknande, säger han till YA. ”
Jätteroligt att se och läsa. Vi har nämligen liknande i Gränna hamn, norra sidan om hamnen. Jag tog bilder i söndags 4/3. Skickade till vänner och fick tipset om artikeln och er meterologs förklaring.
Hälsningar Margareta, Gränna

Kommentarer

  • Hej! Återkom just efter en veckas frånvaro. Tack för att du delade med dig av dina härliga bilder. Får vi använda dem på SMHIs digitala medier? I så fall är du fotografen?
  • Hej, tack för svar. Det går bra att avända bilderna och det är jag som är fotografen.
    Med vänlig hälsning, Margareta Dahl
  • Stort tack! Jag har just lagt in en av dina bilder i vår artikel för framtida referenser. https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/is-vulkan-1.131731