Mycket bra förändringar! Plus en statistikfråga

Tack för ökad tydlighet. Tack för att ni tog bort den runda boll som symboliserade vindriktning.

Fråga 1: hur tar jag reda på statistik angående antal molniga dagar de senaste fyra månaderna? Det har ju varit extremt många grå dagar här i Göteborg t.ex. (Mest dimgrått utan konturer av moln, det är speciellt tycker jag.)

Fråga 2: kan ni göra något åt att det vid sökning kommer upp två olika platser/orter  i Göteborgstrakten, som båda heter Smithska? Det är svårt att veta vilken man fått upp. Den ena är en känd badplats vid klipporna, dit jag och många åker på somrarna. Det har ofta hänt att jag får upp fel plats/ort och därmed fel väderlek.

Stort tack.
Ted

Kommentarer

  • Hej Ted!

    Tack för återkopplingen, ökad tydlighet och tillgänglighet var några av anledningarna till att vi införde det nya typsnittet. Kul att det gav det resultatet!

    Fråga 1: Genom Öppna data meteorologiska observationer kan du fritt ladda ner historiska observationer av molnighet och andra väderparametrar.

    Fråga 2: Jag skickar frågan till ansvariga för ortsprognosen, så får de se till att se över platserna för Smithska.