Meteorologiska historiska observationer - Härnösand - nederbördsmängd (månad)

I den historiska data från station Härnösand gällande nederbördsmängd (månad) står det att data finns tillgängligt redan från 1858-12-01, men i nerladdad data finns det endast tillgängligt från 1947-01-01. Hur får man tag i hela tidsserien? (öppnar ej i excel så det är inte orsaken).
Hannah