Markfuktighetskartan

Hej!
Jag undrar hur ni klassificerar markfuktighetsnivåerna i markfuktighetskartan (beta)? Vad jag kan se är det bara en färgskala "Extremt lågt-Extremt högt" och inga värden eller procentsatser kopplat till det. Vad är avvikelsen från normalnivå till extremnivåerna? Hur är normalnivån definierad?

Om det finns mer att läsa om detta/data att titta på så är jag väldigt intresserad! (Har letat dataunderlag för kartan men har inte hittat).

Mvh Julia
Julia