Mareld

Hej, Finns det plankton i sötvattensjö som kan ge lysande effekt, typ mareld i hav? Bor vid en sjö. Just i kväll blåser det vågor mot stranden och vi tycker att det blixtrar i vattnet. Konstigt.
INGRID Persson

Kommentarer

  • Hej Ingrid!

    Jag har frågat runt om det är någon kan svara på den här frågan men har inte hittat någon med den kunskapen. Ett tips är att du frågar någon på SLU, de har hand om data från miljöövervakningen i sjöar.

    Vänliga hälsningar
    Maud
    Allmänhetens Hydrolog