Luftwebben, värden för 2015?

Hej! luftwebb.smhi.se har varit en bra tjänst för att få ut interpolerad data. Jag försöker får ut dygnsnederbörd och månadsnederbörd för Bromölla för år 2015 men senaste mätvärdet som är tillgängligt är från dec 2014. Hur ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Ulrika, tack för ditt inlägg!

    Jag har skickat vidare din förfrågan till mina kollegor som jobbar med Luftwebben och de svarar att tjänsten ännu inte är uppdaterad med 2015 års värden. Tanken är att dessa data ska gå via öppna data i framtiden, men det är inte klart när de blir tillgängliga.

    Återkommer om jag får någon mer specifik information. Ha det gott så länge!