Kvällens prognos.

Hej, hur säker är kvällens prognos, finns det något som tyder på åska för södra
Östergötland.

Kommentarer

  • Hej Börje, ber om ursäkt för sent svar!

    Förstår att gårdagens väder kanske inte är relevant längre, men om du i framtiden vill se hur säker prognosen är kan du titta på Sannolikheter som finns som en egen flik under "10-dygnsprognoser" (se bild nedan).

     Om du vill veta om åska finns det två sätt att få information:
    1. Läs meteorologens kommentar, där brukar meteorologen nämna om det finns risk för åska
    2. Titta på sidan Radar och blixt där du kan följa aktuella läget och se om ett område med åska rör sig mot ditt område.