KUSTVÄDERÖVERSIKT

under några år har vi kunnat hitta KUSTVÄDERÖVERSIKT med flerdygnsprognos på SIMH.se för olika delar av kuststräckan tex Söderarm - Sanhamn eller Sandhan - Landsort - Detta mycket bra när jag seglar i skärgårdar och efter svenska kusten
nu ser jag att denna sida kommer att tas bort - mycket illa
tycker inte att den nya sidan som är bra kan ersätta den gamla KUSTVÄDERÖVERSIKTen där prognoser finns i klartext
Tycker att ni skall behållal KUSTVÄDERÖVERSIKTen
med vänliga hälsningar Bertil

Kommentarer

  • Hej, tack för ditt inlägg!
    Ursäkta väldigt sent svar här!

    I den nya produkten Hav- och kustväder kan du lägga upp favoritorter längs med de kuststräckor du seglar, klicka bara på stjärnan till vänster om vald prognosort.

    Den gamla produkten ger en tabell med väderinformation över ett större område, något som vi inte kan stå för kvalitetsmässigt, då vi gör punktprognoser. Vi håller på att se över alternativen för hur vi ska kunna visa likvärdig information i nya Hav- och kustväder.