Varför slutar SMHI med kustväderprognoser?

Av vilket skäl ska SMHI avsluta att utföra kustväderprognoser ?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Denna tjänst måste tyvärr avvecklas av tekniska skäl. Men vi förstår att efterfrågan är stor på denna typ av prognos, så vi tittar nu på att ta fram en ny tjänst som kan ersätta kustväder. Du får gärna dela med dig med mer information, om varför du uppskattar just kustväder! Det är av stort värde när vi tar fram en ersättare!
    Bästa hälsningar

  • I första hand handlar det om vindar, vindstyrkor skiljer sig längs kusten i förhållande till öppet hav.

  • Tack för mer information!