Konturer på de stora sjöarna i satellitbilderna.

Hej!

Jag tittar ofta på satellitbilderna över både Norden och Europa. När det är mkt moln är det knepigt att orientera sig. Det hade underlättat jättemycket om konturerna för de stora sjöarna (iaf Vänern och Vättern) hade ritats ut i rött (precis som länderna är).

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt konstruktiva förslag! Vi taggar det, så får vi se vad webutvecklarna tycker.
  • Hej
    Som ni ser av bilden är det helt omöjligt att lokalisera sig i den nya kartbilden om man inte accepterar +/- 5 mils syftning vid t.ex. ortsnamnen som visas i kartbilden. Detta kan enkelt åtgärdas med en ortsmarkering. Det går att ana en grå landskontur vilken bör framhävas och användas även till sjöar och vattendrag.
    Henrik Gustafsson föreslog röda konturer men det är en kulören som kan försvinna i den övriga färgbilden så jag föreslår att svart används till alla geografiska konturer för sjöar, vattendrag och städer/orter.

    PS. Hans Kundtjänst: Hoppas att vi användares upplevelse av webutvecklarnas skötebarn verkligen påverkar deras tyckande.
  • Hej!

    Det känns som goda förslag för att öka radarbildens värde. Vi taggar även dessa.

    Alla konstruktiva synpunkter samlas löpande in för att göra websidan bättre. Vissa förslag kan vara svåra att genomföra av tekniska orsaker, andra förslag kan mycket väl gå att genomföra fast ingen kanske tidigare har tänkt på det. Allt som är konstruktivt välkomnas.