Konstig summa på nederbördsmängd

Hej,

I 10-dygnsprognosen på webben så anges totala nederbördsmängden för respektive dygn. Går man sen in på varje dygn så verkar summan inte alltid stämma. Det verkar som den nederbördsmängd som kommer tidigt nästa dygn, summeras med dygnet innan. Är det ett fel eller finns en logisk förklaring. Se bifogad bild.

Mvh
Stefan

Kommentarer

  • Hej!

    Såvitt jag kan se i ditt skärmklipp så stämmer summorna.

    För perioden Tis 01 - Ons 01 anges 9.2 mm. Detta stämmer om man adderar de olika delsummorna:
    Tis 01 - Tis 07: 0 mm
    Tis 07 - Tis 13: 2.5 mm
    Tis 13 - Tis 19: 3 mm
    Tis 19 - Ons 01: 3.7 mm

    Mellan vilka klockslag en viss nederbördsmängd gäller anges alltid i omedelbar anslutning till nederbördsvärdet.