Konfidensintervall på 10 dagars diagrammet?

Det borde inte vara svårt att lägga in ett konfidensintervall runt temperaturförutsägelserna i 10 dagars diagrammet - man borde i alla fall kunna välja att se detta. Det skulle visa att förutsägelserna är rätt exakta de första dygnen men att 7-8-9 dagar fram är konfidensintervallen rätt "rejäla". jag tror att allmänheten skulle uppskatta att få se "svårigheterna" och att prognoser med konfidensintervall utritade ger värdefull info om hur komplicerad vädersituationen är samt visa på den "sanna" naturen bakom temperaturförutsägelserna - mycket att vinna där tycker jag.

Kommentarer

  • Hej Gunnar, tack för ditt förslag!

    Idag går det att se sannolikhet via tjänsten "Så säker är prognosen".

    Att få med detta i diagramet är ett bra förslag. Alla inlägg som är av förbättringskaraktär taggar vi alltid som förbättringsförslag som våra utvecklare får titta på vad som är möjligt att genomföra i kommande lanseringar. Tack för ditt inlägg så länge!