Koldioxid från människor

Hej!
     Vi hör ofta hur människor påverkar miljön via mat och transporter.
     Mina frågor nu är:
     1. Hur mycket koldioxid släpper vi människor i Sverige ut via utandning, och jämför med annat utsläpp t ex transporter?
     2. Hur mycket koldioxid släpper jordens vulkaner ut, i medeltal per år, jämfört med all flygtrafik?
     Mvh
     Lennart Samuelsson

Kommentarer

  • Hej Lennart. De siffror du efterfråga har vi inte på SMHI, så jag får be dig vända dig till Naturvårdsverket där jag hoppas att du kan få bra svar.
    Erik Klimatologi