Klimatindikator temperatur

Hej
Ni skriver att ni skall uppdatera tabellen för årsmedeltemperatur under hösten 2021. Ni säger samtidigt att den preliminära årsmedeltemperaturen för de utvalda 35 stationerna ligger på ca 7,6 grader.
Gissar att ni inte kan släppa datan nu då ni diskuterar eventuella avvikelser som påverkar det exakta medelvärdet. Tänk dock på att det ni analyserar är avvikelser mindre än vad strecket för det 30 åriga medelvärdet är tjockt.
Lite lustigt då ni samtidigt tycks gå ut med ett preliminärt medelvärde som ligger 2 grader fel. Hade ni skrivit 5.6 grader så hade jag köpt det.
Staffan

Kommentarer

  • Hej Staffan och tack för din fråga.
    Du skriver att det preliminära årsmedelvärdet för 2020 för de 35 stationerna på 7,6 grader är 2 grader fel och att det ska vara 5,6 grader.
    Vad grundar du det påståendet på?

    Erik Klimatologi