Hur snabbt sker klimatförändringarna?

Hej. Jag undrar om inte klimatförändringen går mycket snabbare än vad man vill erkänna? Tycker mig se att det blir snabbare och snabbare kast i vädret. Från extremt varmt för årstiden till extremt kallt.
Tror nog det börjar bli dags att gå ut med hur alvarlig situationen verkligen är, vi kan inte bara rulla på i gamla fotspår längre.
men det är kanske redan för sent att göra något? misstänker starkt att så är fallet tyvärr.

Peter Bergfeldt

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Som du skriver är klimatförändringarna något vi ska se allvarligt på, då dess påverkan redan visar sig och framöver förväntas påverka samhället på många plan.

    Mer om den forskning som SMHI gör i ämnet kan du läsa under rubriken "Klimat" på smhi.se.

    Här är bland annat en artikel om hur vi märker klimatförändringarna idag https://www.smhi.se/kunskapsbanken/klimat/klimatforandringarna-marks-redan-idag-1.1510

    Och i Klimatanpassningsportalen kan du läsa om hur klimatet förändras, vilka effekter det kan få för samhället och hur man jobbar för att förbereda sig på nationell, regional och lokal nivå http://www.klimatanpassning.se/