Förändrar klimatet barmark?

Komer det var bar mark i framtiden om man bor i Norrbotten Kiruna.har klimat förändrat att temparaturen stiger.och varmare klimat

Kommentarer

  • Hej!

    Ett varmare klimat globalt och nationellt är ett faktum, hur det förväntas påverkar Norrbotten specifikt kan du se i våra Länsvisa klimatanalyser.

    Som du kan se på kartorna blir det varmare även i Norrbotten där medeltemperaturen för vintern beräknas stiga upp mot -2 grader. Hur stor förändringen blir och när beror på utvecklingen av de globala klimatförändringarna.