karta med vattendrag och sjöar

Hej är så att jag går en utbildning inom GIS och har nu LIA(praktik) på länsstyrelsen och skulle behöva få tag på en karta helst i .shp som visar vattendrag och sjöar i västragötalands län där man även kan se i vilken riktning vattendragen rinner
och undrar om det är så att det är något som ni har som finns för nedladdning eller om ni möjligtvis har koll på vart jag kan få tag på detta?

mvh
Linus Kåremark