Känns som ofärdig

Hej! "Känns som" i 10-dygnsbetan är uppenbart trasig eller ofärdig. Kul om det kunde fixas snart.

Kommentarer

  • Hej Vay,
    På vilket sätt upplever du att "Känns som" är trasig eller ofärdig?
  • Värdena är identiska med temperatur, beror ej av vind.
  • Hej Vay,
    Vi beräknar inte "Känns som" över 10°C, då temperaturer över det inte har en kylande effekt. Bra att du tog upp det, vi ska titta på hur vi kan förtydliga detta i den nya tabellen.
  • Aha, ny fomel gäller, missade det. I de äldre fanns en kyleffekt proportionell mot temp under 33 grader. Men 11 grader och kuling som idag, känns väl bra mycket kallare än 11 grader och gångfart? Att "wind chill" är odefinierad över 10 grader betyder ju inte det inte finns en kyleffekt där. Hursomhelst, roligt att ni tagit med det, speciellt vintertid.
  • Hej Vay,
    Personligen håller jag med dig, att 10 grader låter lite i underkant. Jag tänkte extra mycket på det igår vid lunch, när jag promenerade i 12 graders blåst och regn, det kändes verkligen inte som 12 grader. Men det är som du säger, vid vintertid har det störst betydelse.
    Jag tar detta förbi våra meteorologer en sväng, med förhoppning om en uppdatering av modellen som beräknar detta.
    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!