Kan man beställa/köpa FWI-index?

Hej
Jag läste om FWI-index och blev nyfiken. Detta är väl något som används om man skall göra naturvårdsbränningar? Kan man beställa/köpa historisk data? Är ute efter 22 - 28 maj 2017. Gränsen mellan Kalmar län och Kronobergs län, vid Älgerås i Uppvidinge kommun, Älghults socken. Mellan Alsterfors och Gullaskruv. Läste att det var en upplösning på 11 x 11 km, vilket är mycket bra.

Kommentarer

  • Hej Lars, tack för din förfrågan.
    Brandrisk är en tjänst som SMHI levererar på uppdrag av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Arkiverad information finns att ta fram, men det är MSB som är ägare till informationen och beställningar bör gå genom dem. Hur informationen kan nyttjas kan också besvaras av MSB.