Inland & kustland

När räknas det som inland? Hur långt från kusten handlar det om då?

Kommentarer

  • Hej!
    Det finns knappast några definitiva definitioner. Men som tumregel kan man ta att inlandet är det område som ligger så långt från kusten att det inte påverkas av sjöbrisen under sommaren.
    Enligt de gränser för olika prognosdistrikt som man kan se på vår hemsida, så börjar Södra Norrlands och Norra Norrlands inland ungefär 4-5 mil från kusten.