Använd inte orden igår idag imorgon i meteorologens kommentar

Sluta använda orden igår, idag och imorgon. När jag kollar prognosen på natten efter midnatt, är det inte entydigt vad ni avser med dessa ord. Använd veckodagarnas namn i stället.

Kommentarer

  • Hej Per-Olof, tack för dina synpunkter!

    Det är flera som hört av sig om detta och det är toppen när ni användare hör av sig så vi kan förbättra tjänsterna. Jag skickar vidare din kommentar till de som är ansvariga för prognoserna så får de ta det vidare till prognoscentralen.