Hopplöst att komma åt kustvädret från ipad och mobil

Varför envisas ni med att ha ett mobilgränssnitt när man surfar in från ipad. I dagsläget är det fullständigt omöjligt att nå kustvädret. När man äntligen hittar länken längst ner på sidan, så länkar den till en beta-sida, som funkar urdåligt. Jag vill vet vad kustvädret förväntas bli till helgen om 5 dagar. Område nidingen-måseskär. Viken vindriktning, vindstyrka, temperatur, regn, moln eller sol, så jag kan planera om jag skall ut och paddla i helgen. Inget grafiskt trams där min gps pekar just nu. Kanske vill jag ha en prognos någonstans på ostkusten.

Gamla kustvädret var MYCKET bättre.

Med vänlig hälsning,
Karin Mattsson

Kommentarer

  • Hej Karin, tack för ditt inlägg!
    Hav- och kustväder är nu såpass snabb/stabil att den har frångått beta-stadiet och blivit en ordinarie produkt. Jag kan hålla med om att menyn i mobilt läge är lite svårmanövrerad, jag ska föra det vidare till ansvariga.
    Ett förslag är att du bokmärker Hav- och kustväder, så att du snabbt och enkelt kommer dit i fortsättningen.

    I produkten: Om du väljer Väder-knappen får du fram en tabell med 10-dygnsprognos innehållande temperatur, nederbörd och väderikon. Vindriktningen och vindhastigheten hittar du på knappen Vind.
    Du kan även välja att lägga till dina favoritorter, så att du lätt kommer åt dem vid nästa tillfälle du går in på tjänsten. Klicka bara på stjärnan till vänster om valt ortsnamn. Sökfunktionen innehåller alla våra punktprognoser.