Kommer det fler mätstationer mellan Forsmark och Ratan?

Hej!

Kommer det att bli några flera mätstationer mellan Forsmark och Ratan?
Som det är idag så är det bara på Spikarna man mäter vattennivån på och då är lång mellan stationerna.
Det har nog ingen större betydelse men det skulle vara kul med flera mätstationer mellan Forsmark och Ratan.

Kommentarer

  • Kolla http://www.sjofartsverket.se/sv/Snabblankar/Kar... så får du mer vattenståndsuppgifter.

  • För information så pågår det ett förstudieprojekt där vi utreder möjligheterna att samordna SMHIs och Sjöfartsverkets havsvattenståndsnät. Vi är i slutfasen av förstudien nu och håller på att sy ihop slutrapporten.

    Godkänns vårt arbete av styrgruppen väntar ett genomförandeprojekt som iså fall startas upp någon gång denna höst.

    Blir detta verklighet tillkommer det stationer vid Gävle-Bönan, Ljusne, Svanö, automatisering av Skagsudde samt Holmsund i vattenståndsnätet.

    Se denna Googlekarta:

    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1DOqOy7v...

    Med vänlig hälsning
    Mikael Stenström