Graf över vattenföring.

Hej. På sidan du når via nedanstående länk beskrivs att det ska finnas en graf som visar observerad dygnsmedelvattenföring 30 dagar tillbaka i tiden samt prognos för de 10 kommande dagarna. Den kan inte jag se längre. Fram till för något år sedan kunde jag se grafen. Finns den verkligen kvar någonstans? Hur ska jag i så fall göra för att kunna se den?

http://www.smhi.se/weatherSMHI2/vattenforing/index.php?k=56&l=7&a=31&b=31&action=show&choice=S22240&

Kommentarer

  • Hej Bernt!
    Den tjänst nu nämner har avvecklats och ersatts med "Hydrologiskt nuläge". Den nya tjänsten har fördelen att ge dig mer lokal information eftersom den utnyttjar både mätningar och modellberäkningar. Om du klickar på en plats i kartan som du är intresserad av visas avrinningsområde, flödesnätverk och nedströmssträcka i kartan. Nätverket är färglagt med rött om flödet är lägre än normalt och blått om flödet är högre än normalt för den aktuella tiden. Dessutom visas ett flödesdigram för platsen där du kan se 30 dagar bakåt samt en 10-dygnsprognos.

    Om du har någon/några platser som du alltid är intresserad av så kan du spara dem som bokmärken i webbläsaren. För att spara som ett bokmärke klickar du först på "Länk hit" längst upp i skärmens högra hörn. Då visas platsens URL i webbläsarens adressfönster och denna kan du antingen spara som bokmärke i webbläsaren, alternativt kopiera och t.ex. skicka i mejl eller dela i sociala medier.
    Niclas Hydrolog