GIS-underlag

Hej,
Jag sitter med arbetet att ta fram en kommunal klimatanpassningsplan och är i behov av allehanda underlag. Upptäckte att klimatdatabasen tillgänglig här SMHI - SCID  inte fungerar och att det saknas länkar till till de länsvisa analyserna ex här Länsvisa klimatanalyser | SMHI

Det är underlag som jag är i behov av inom relativt kort närtid.

Tack på förhand!
David Tufvesson
Planarkitekt
Simrishamns kommun
David Tufvesson

Kommentarer

  • Hej David

    Vi tittar på vad det kan vara för problem med sidan och återkommer så snart som möjligt.

    Hälsningar
    Sandra Klimatolog
  • Hej igen,

    Kan du beskriva lite mer var det inte fungerar. Jag tycker själv att jag kommer åt både databasen och rapporterna.
    Sandra Klimatolog
  • Hej,

    När jag försöker lägga in databasen i arcgis kommer först felmeddelandet Faild to connect to database när jag öppnar upp den och sen vid import kommer meddelandet Could not add the specified data object to the map - Klassen har inte registrerats. Vet inte riktigt vad det innebär men jag gissar på att det är någon skadad fil i databasen som gör att den inte funkar?
    David Tufvesson
  • Hej

    Tack för info! Jag har tagit det vidare och nu fått följande svar:

    Stort tack för ditt meddelande, beklagar att det krånglat
    1. Det var tyvärr något problem med webbservern. Ibland fick man inte hem hela filen. Vi har försökt lösa det, så förhoppningsvis ska det nu funka om du laddar ner zip-filen igen. Kolla gärna också att din filen är 1520245 kB i utforskaren i windows. Om den är mindre har den tyvärr inte laddats ner fullständigt. Vänligen återkom om problemen kvarstår.
    1. Tyvärr har det inte publicerats shapefiler för absolutvärden av graddagar. Detta borde ha tydliggjorts på sidan, beklagar bristande information.
    Sandra Klimatolog