Förbättringsförslag nya Hav- och kustväder

Nya Hav- och kustväder är ju fantastiskt bra med sin överskådlighet och med den mest relevanta informationen för fritidsbåtsägaren på en sida! Toppen!
Det jag dock saknar är en kolumn för vindpilar och vindhastighet i tabellen "Väder". Vindinformationen finns förvisso i kartan, men jag skulle vilja få en snabb bild av helheten i väderutvecklingen genom att titta på fliken "Väder" precis som man kan göra i vanliga 10-dygnsprognosen. Nu blir det rörigt att behöva växla mellan fliken "Väder" och vindkartan (alternativt växla till 10-dygnsprognosen) för att få rätt känsla för väderförutsättningarna innan man ger sig av med båten.

Kommentarer

  • Hej!
    Och tack för din återkoppling! När du har valt "Vind", så finns det både en kart-vy och en tabell-vy. Men jag förstår att du gärna skulle vilja ha både vind och "allmänt väder" i en och samma tabell. Vi får nog skissa på en sådan lösning. Det är fler än du som har hört av sig! Nackdelen med att ha cirka 8 "parametrar" i en och samma tabell, är att det blir svårläst i en mobil. Men vi får fundera och jobba vidare på det!
    Bästa hälsningar
    Johanna
  • Tack för snabbt och bra svar Johanna! Såg inte att det fanns en vindtabell också - så tack för det tipset! I vädertabellen tycker jag det räcker med medelvind, annars blir det för mycket information. Då blir det 6 kolumner (klockslag + 5 parametrar) och det borde man kunna få plats med. Vill man sen fördjupa sig i vind och lufttryck kan man ju växla över till vindtabellen och studera den.

  • Bra idé! Vi kommer se över detta! Tack för din återkoppling!
    Bästa hälsningar
    Johanna
  • Hej,

    Varför har ni tagit bort vindtabellen?
  • Hej!
    Du hittar nu alla vinddata i tabellen under "Väder"! Det fanns önskemål om att samla alla data i en enda tabell och det har vi gjort nu. Tidigare fanns det en tabell under "Vind" och en annan tabell under "Väder".
    Hoppas att du tycker att denna förändring är till det bättre!
    Bästa hälsningar