För stort teckensnitt på gamla versionen?

Varför har ni förstorat teckensnittet så gamla versionen ser konstig ut. Har man dålig syn finns det ju en zoom i alla webbläsare. Har ni lite att göra när ni fixar saker som inte är trasiga hela tiden. Nu minskar läsbarheten på både stora och små skärmar.

Kommentarer

  • Tack för synpunkten. Tjänsten Vädret i Sverige (tidigare versionen) kommer att fasas ut eftersom den inte uppfyller en hel del tekniska krav. Den är baserad på gammal teknik och tappar gradvis stöd i takt med att det kommer nya versioner av webbläsare.

    Vi hänvisar istället till startsidan smhi.se och 10-dygnsprognosen som ligger under rubriken Vädret som uppdateras löpande:
  • Då kan ni stänga hela sidan, folk med dålig internethastighet kan inte ladda den sidan.
    Fast det är ju klart väderprognosen är ju viktigare på storgatan i stockholm så än på kalfjället.
  • Vi är många som tycker bättre om den gamla versionen. Behåll den, tack! Men det går inte längre att söka ort!
  • Hej Anna!

    Sökfunktionen för 10-dygnsprognos ska fungera om du använder nya prognossidan som du hittar under rubriken Vädret och 10-dygnsprognos.

    Sökrutan hittar du sedan till höger bredvid "Mina favoriter"

    Hoppas det funkar!

  • Varför större text i tabellen när diagrammet är pyttelitet och saknar text (veckodagar) längs x-axeln.
    Nu med större font är tabellerna väldigt oöverskådliga och text skymmer annan text och marginaler är hursomhelst.
    Fixa diagrammet och låt tabellerna återfå sitt välfungerande utseende!
  • Hej Peter! Vi har inte anpassat den gamla vädertjänsten eftersom den kommer att fasas ut  Den uppfyller inte en hel del tekniska krav. Den är baserad på gammal teknik och tappar gradvis stöd i takt med att det kommer nya versioner av webbläsare.

    Vi hänvisar istället till startsidan smhi.se och 10-dygnsprognosen som ligger under rubriken Vädret som uppdateras löpande:
    Leif Webbkoordinator
  • Hej! Ta gärna en titt på den kommande versionen av 10-dygnsprognosen.

    Vad tycker ni om den? Svara gärna i denna enkät
    Leif Webbkoordinator
  • Den nya 10-dygnsprognosen är förskräcklig. Den är kontrastlös, svåröverskådlig, svårläst, kräver mycket bläddrande och klickande. Man bör aldrig någonsin använda grå bakgrund till text eller grafik. Den ser helt enkelt tråkig ut. Har ni ingen grafisk designer med kunskaper i ergonomi?

    Den gamla var väldigt mycket bättre. "If it ain't broke, don't fix it" är en sentens som är bra att hålla i huvudet.
  • Jag är ännu en användare som gillade den gamla sidan så mycket bättre...man fick en så bra översikt av vädret under 10 dagar, nu är all text så jättestor och jag gillar inte att man måste klicka på varje dag för att se vädret på alla klockslag..
  • Tips 1: Det finns en funktion för att expandera hela tabellen med ett klick. Det är uppenbarligen inte riktigt tydligt, vi får kika på det.

    Tips 2: Kolla gärna på den kommande versionen av 10-dygnsprognosen. En del saker är ändrade.
    • Tabellen är uppdaterad med nya parametrar. Sikt och upplevd temperatur, "Känns som".
    • Sannolikheter. Vi presenterar hur säker en prognos är samt den mest, mindre och minst troliga prognosen.
    • Tydligare diagram.
    Om man vill så kan man lämna synpunkter i vår enkät.

    Leif Webbkoordinator