Fel efter uppdatering

Hej!
När jag uppdaterade min Ipad med IOS 13.1 försvann kartskala-funktionen i radar/blixt-läget (Ipad-appen). Kartskalan blir dessutom olika beroende på vilken startort jag väljer (utan att kunna ändra). Jag antar att detta är en bugg efter IOS uppdatering?
Kan ni möjligen åtgärda detta och återställa skal-funktionen i kartan?

Mvh

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på denna bugg. Vilken Ipad har du?
    Vi håller på och gör ett arbete med iPad-appen just nu men kan tyvärr inte säga när och hur detta kommer att vara åtgärdat.
    Mitt tips nu är att använda SMHI's hemsidan på din iPad så länge.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Vänliga Hälsningar
    Therese

  • Hej!
    Jag har en Ipad Air 2.

    Tack, då vet jag att ni har ögonen på detta.

    Mvh
    Stefan
  • Appen slutar helt att fungera med betan för iOS 14
  • Hej Mats,
    Vi håller på att undersöka detta för fullt.
    Vänliga Hälsningar
    Therese
  • Hej!
    Appen fungerar inte på min iPad 11 som har iOS 14. Loggan kommer fram, sedan händer inget alls. På min gamla iPad Air 2 som har iOS 13.7 fungerar appen.
  • Hej Torsten,
    Tack för att du uppmärksammade oss på problemet med iOS14 på Ipad. Jag får hänvisa till att använda hemsidan www.smhi.se på din iPad så länge.

    Vänliga Hälsningar
    Therese
  • Hej. Jag undrar varför inte kartbilden hänger med när jag läser in senare datum. (iPad 13,7eller nåt.)  Kartan ligger kvar och tid börjar räknas från långt tidigare sökning. Ibland har jag lyckats påverka med nytt datum men hur vet jag inte.
  • Hej,
    Vi hänvisar till vår webbsida istället tillsvidare.
    Med vänlig hälsning,

  • Lite bugg i senaste versionen och på ios14.2

  • Hej Mats,
    Vilken telefonmodell?

    Vänliga Hälsningar Therese
  • iPhone Xs
  • Hej Mats,
    Vi arbetar med att få ut en ny teknikgeneration som löser detta problem långsiktigt. Tyvärr kan det dröja till ca 2 månader då det är en del av ett större arbete.
    Problemet brukar kunna avhjälpas med att starta om appen.

    Vänliga Hälsningar
    Therese