Färger på karta för nederbörd

Hej

Är imponerad av nuvarande utförande på SMHI.se. Exaktheten för nederbörd blir bättre och bättre.
Förslag på färger för nederbörd:
Att enbart använda olika intensitet av den gröna färgen blir för ögat otydligt för ögat när radarbilderna rör sig. Vilken nyans visas just nu i färgskalan. En mer distinkt separation av färgerna är önskvärd.
Använd hellre färgseparation enligt "http://se.baltrad.eu/ "
mvh Göran

Kommentarer

  • Hej Göran,
    Tack för dina synpunkter. Misstänker att du har kikat på dessa bilder?

    De kommer att göras om framöver så att det blir tydligare skillnader. Tanken är att gå mer mot dessa färger som är bättre separerade:

    Med vänlig hälsning,