Exempel på hur jag kan referera till SMHIs väderapp

Hej,
Har ni något exempel på hur jag kan referera till SMHIs väderapp i en vetenskaplig tidskrift på engelska?

Kommentarer

  • Hej,
    Jag behöver lite mer sammanhang för att förstå hur jag ska svara. Vad är det för typ av tidskrift och till vem är den riktad. Vad handlar den om ?
    Med vänlig hälsning,
  • Tidskriften är "Agriculture, ecosystems and environment"
    https://www.journals.elsevier.com/agriculture-ecosystems-and-environment

    Meningen där jag vill referera till er lyder typ:
    "We took notes on the outdoor temperature (°C) at the time of the survey using information received from the closest weather station (SMHI, 2016)."

    Så jag undrar då vad man brukar skriva i referenslistan? Mitt förslag är:

    "SMHI. The Swedish Meteorological and Hydrological Institute. 2016. Väder. https://www.smhi.se/vadret/. [2016-12-15]."

  • Hej igen,
    OK är det verkligen SMHIs app ni har använt eller är det vår webb? Tolkar det som att ni har läst av temperaturen från närliggande mätstation?

    Med vänlig hälsning,
  • Hej igen,
    Url och datum borde fungera. Har tidskriften några regler som du måste följa?
    Med vänlig hälsning,

  • Det är en mobilapp från SMHI som jag har använt på en android mobil. Det är kanske fel uttryckt att säga att vi har läst av närmaste mätstation då?

    Jag vet hur man refererar till en url men inte till en applikation. Därav min fråga om hur man refererar till en app. Tidskriften har regler och intruktioner, men inte vad gäller appar såvitt jag kan se.
  • Hej,
    OK, har du kollat senaste dygnets värden i appen eller har du kollat prognosen för närmaste ort?

    Jag vet inte heller tyvärr. Jag ska försöka bolla vidare till någon på vår forskningsavdelning.

    Med vänlig hälsning,