Dölja ort och vatten på årstidskartan

Hejsan.
På eran Årstidkarta kan det vara svårt att se vad det är för årstids-temperaturer eller årstid på kartan (där jag bor så kan man knappt se vad det är för något pga text och röd pricken) pga. att vatten och ortnamnen eller dom röda prickarna. Jag tycker att det borde finnas en funktion som det gör på snödjupskartan där man kan dölja och visa vad man vill på kartan.

Kommentarer

  • Hej Vilmer,
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Denna tjänst är en gammal webbtjänst som tyvärr inte har utvecklats till en ny produkt på grund av att den är lågprioriterad av SMHI, och ortsnamnen är "fastbrända" i kartlagret.
    Funktionen att tända/släcka ortsnamn kommer vi säkerligen att implementera när vi bygger om tjänsten.