data för nedlagd mätstation

Hydrologiska mätstationen i Kedjebohammar, Västmanland lades ned på 80-talet ... den hette SE663297-150307. Finns möjlighet att få ta del av mätserien, när startades mätningen här och varför lades den ned?

Kommentarer

  • Hej Sara!
    Här på SMHI har vi mätdata från Kedjebohammar för åren 1913-1925 och därefter har vi inga fler observationer. Stationen har aldrig ägts av SMHI så troligen har den varit i privat ägo, kanske den hörde till ett kraftverk?
    Det innebär också att vi inte känner till varför den lades ned, eller vart du ska vända dig för att försöka få tag på senare data.
    Om du vill få mätserien för åren 1913-1925 så får du gärna skicka en fråga vis e-post till hydrolog@smhi.se
    Mvh,
    Ola

    Ola GIS- och databasexpert