Byt färg på + gradersiffror

Hej!
Byt färg på siffrorna på + grader - byt till rött. Med en snabb blick på prognosen för dagen så ser man direkt när det går över till + grader.
Yr.no har det redan - TV 4 har ett orange cirkelfält runt plusgrader på väderkartan. Har man en liten Tv och ser på längre håll så uppfattar man att det blir + grader även om man inte ser själva gradtalet! Klar förbättring särskilt i denna årstid när man här i Norrland lever i gränsskiktet mellan vinter och annalkande vår.

Kommentarer

  • Hej Karl Erik, tack för ditt inlägg!
    Vi tar med denna idé till nästa version.
    Önskar dig en fortsatt bra fredag.