Återkoppling radar-beta åsk/regn

Det vore trevligt om bakgrundskartan kunde vara skönjbar genom nederbörden. Som det är nu försvinner alla referenspunkter (vattenytorna) förutom det "svarta" orterna.

Kommentarer

  • Hej Rolf, tack för din återkoppling.
    Vi har noterat det och kommer att ordna till det innan vi släpper den som skarp version.
    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!
  • Radar "video" med nederbörd och åska samt  10 dagars "video" med nederbörd är helt suveräna,
    men jag föreslår två förbättringar:
    1) Färgkoderna för nederbörd är inte optimala.
    Färgerna för 0, 0,2, 0,5, 1 och 2 [mm/timme] skiljer sig tydligt åt, men inte 2, 4 och 10. För 0 skulle ljusviolett kunna utnyttjas.
    2) Datorer har oftast formatet 9x16.
    Då färgkoden för nederbörd ligger under videokartan så blir kartan onödigt liten. Färgkoden borde i stället ligga till höger om kartan  - eller i kanten av kartan.

    hälsar Göran Westling (78)
    Hissjö 250 90591 Umeå
    Göran Westling
  • Hej Göran, kul att du gillar vår sida.

    Tack för din feedback, tar detta vidare till våra utvecklare.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst