Åskvarning

Hur mycket ska det förväntas åska, för att  ni går ut med en åskvarning?

Kommentarer

  • Hej!

    För klass 1-varning:
    Omfattande och frekvent åska som medför stora störningar i el- och telefontrafiken. Lokalt kan det även innebära mycket kraftiga vindbyar och skyfallsliknande regn.

    För klass 2-varning:
    Mycket omfattande och frekvent åska som medför mycket stora störningar i el- och telefontrafiken. Kan även innebära mycket kraftiga vindbyar och skyfallsliknande regn.

    Klass 3-varning för åska utfärdas inte.