Är detta fenomen vanligt?

Är detta fenomen vanligt? Röd regnbåge? Man såg skymten av dubbel också! Kolla bifogade filer!
Jag förstår att det är solen som skapar detta och klockan var ca 21.50 så precis innan solen var nere. Darför blev den röd misstänker jag.

Kommentarer

  • Hej!

    Du har helt rätt. Det är en regnbåge. Och den är röd därför att ljuset som reflekteras tillbaka till ögat har passerat många partiklar i luften.