Ang zoomning på prognosöversiktskartan

Hej ett litet förslag för att förbättra användarvänligheten är att TA BORT zoomningsfunktionen på översiktskartan under Meteorologens kommentar.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/meteorologens-kommentar#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,area=sve

Det är ingen karta som man någonsin har anledning att zooma (varken ut eller in) och när man sitter med musen och scrollar är det väldigt lätt hänt att man råkar zooma ut och man kan se hela världen när det bara är Sverige som alls är aktuellt.

Borde vara en väldigt enkel justering.

Med vänliga hälsningar
Per

Kommentarer

  • Hej Per, tack för din inrapportering.
    Jag lägger med den i våran att-göra-lista.
    Önskar dig en fortsatt bra tisdag!